قبل از خرید یک پرینتر سه بعدی سوالات مهمی بپرسید

همانند همیشه وقتی که وارد حیطه فناوری می شوید، طیف وسیعی از مدل سازها و پرینترهای سه بعدی ساخته شده توسط شرکتهای مختلفی را خواهید دید که به گفتته خودشان با ارایه قیمتی کاملا رقابتی (و البته کم!) به چاپ و تولید نمونه های خود بپردازید !
شایسته است که شما را در انتخاب و تهیه مدل ساز سه بعدی و تجهیزات مرتبط راهنمایی کنیم تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.
از این طریق پرینتری کاملا مطابق با نیازهای خود و بودجه مورد نظر انتخاب خواهید کرد.
گفته ای مشهور وجود دارد ا این مضمون که: تازه کارها، هزینه های کمی میپردازند و انتخاب هایی کاملا معمولی نیز نصیبشان میشود.

بنابراین هنگامی که اقدام به خرید یک مدل ساز یا پرینتر سه بعدی میکنید، این فهرست سوالهایی ست که باید از خود بپرسید:

  1. آیا پرینتر سه بعدی از پروژکتور صنعتی با پیکسلهای مربعی و اپتیک شیشه ای مناسب UV مخصوص پرینت سه بعدی استفاده کرده است، یا از پروژکتورهای معمولی موجود در ویترین مغازه ها با پیکسلهای لوزی شکل (مخصوص رندِر بهتر و ترکیب بهتر رنگ هنگام نمایش فیلم) و اپتیک پلاستیکی غیر UV ؟
    توجه داشته باشید که اگر مثلا دستگاه Projet 1200 را بخرید، در آن از پیکو پروژکتور ۹۹ دلاری استفاده شده، یا دستگاه Asiga که در آن از M115 شرکت Dell استفاده شده، یا Kevvox که پروژکتور تیاتر خانگی optima را به کار برده است و همچنین B9 creator که پروژکتور تیاتر خانگی vivitek را استفاده کرده است.
    پروژکتورهای مورد استفاده در پرینترهای ارزان قیمت به گونه ای توسز سازندگان این پرینترها دستکاری شده اند تا نتیجتا پرینترهای ارزان قیمتی را تولید کنند که دستگاه آنها نهایتا ۹۰ روزکاری پشت سر هم را پاسخگوی مشتری خواهد بود. این دستگاهها برای نور مریی طراحی شده اند و نه نور ماورا بنفش که برای عمل آوردن رزین UV مناسب است.
  2. ماشین مورد نظر از چه موادی می تواند استفاده کند ؟
    فقط یا مدلهای پلاستیکی یا رزینهای مومی شکلِ قابل ریخته گری. بله! همه آنها ادعا میکنند که رزینهای قابل ریخته گری دارند. اما قبل از خرید ابتدا یک مدل ریخته گری شده نمونه انگشتر را از آنها بخواهید، قبل از اینکه بخواهید به شعار تبلیغاتی آنها توجه کنید.
  3.  آیا توانایی ساخت با مواد مختلف را دارند؟ همانند رزین با قابلیت تحمل دمای بالا برای قالب گیری لاستیکی و یا رزین های مومی شکل برای ریخته گری دقیق یا شما تنها به یک نوع ماده محدود هستید؟
  4. آیا شما محدود به استفاده از یک نوع فایل با فرمت مخصوص به دستگاه آنها هستید ؟ یا برای استفاده از هر نوع مدل به فرمت STL مجاز هستید ؟
  5. آیا آنها نفری یا نفراتی آماده برای ارایه پشتیبانی و مشاوره به شما را دارند یا از شما میخواهند که به علت اینکه کارخانه آنها در آمریکا یا محلی نزدیک به شما نیستند، سوال خود را با ایمیل بپرسید ؟!
    قبل از اینکه پیش پرداختی برای خرید پرینتر و یا دیدن نمونه کار بپردازید، شماره تلفن پشتیبانی و مشاوره را از آنها بگیرید و ببنید که آیا می توانید رو پشتیبانی آنها حساب طولانی مدت باز کنید؟ و تمامی سوالهای مرتبط خود را از آنها پرسیده و جوابهای درخوری نیز دریافت کنید ؟!
  6. اگر مدل ساز شما به مشکل بر بخورد و خراب شود چه ؟!
    آیا سازنده، زمان تضمین شده ای برای بازگشت دستگاه تعمیر شده با شما خواهند داد ؟ آیا آنها حلقه های شما را هنگامی که در نقل و انتقالات هستید یا دستگاهتان در حال تعمیر می باشد را به عهده میگیرند ؟

تولید ماشینهای ارزان قیمت به معنای استفاده از قطعات ارزان، عدم ارایه خدمات و پشتیبانی و از همه بدتر تولید نمونه هایی با کیفیت بسیار پایین می باشد که به اندازه کافی برای
چشمان تیزبین یک جواهرساز با سابقه زیاد در تولید انگشتر مناسب نمی باشد.

به دنبال محصولی باشید که ارزان قیمت نبوده اما دارای قیمتی مناسب با پشتیبانی شرکتی با سابقه و نفرات مشاوره و پشتیبانی آماده به پاسخگویی باشند.
به دنبال پرینتر حرفه ای و تراز اولی باشید که از پایه، با دقت و وسواس برای تولید مدلهای مخصوص جواهرات ساخته شده باشد و فراموش نکنید که قبل از خرید نمونه دستگاه ارزان قیمت دیگری که دیر یا زود به انبار دستگاههای بی مصرف افزوده می شود، از آنها سوالهای اساسی و مناسبی بپرسید.