لایه سازه ای – قسمت سوم

اتصال لایه سازه‌ای به زمینه می‌تواند با اعمال خلاء نیز باشد. بر این اساس، ساختار زمینه دارای مجرایی است تا بتوان در محفظه، خلاء ایجاد کرد. به این ترتیب می‌توان هم اتصال لایه سازه‌ای را تامین نمود و هم بعد از ایجاد خلاء، اتمسفر کنترل شده‌ای را با دمیدن گاز خنثی ایجاد کرد. چنین اتصالی برای لایه سازه‌ای با ایجاد شدن اختلاف فشار تامین می‌شود. با این طراحی سرعت نصب و حذف لایه سازه‌ای از زمینه افزایش می‌یابد که نتیجه آن افزایش سرعت فرآیند است.
طراحی زمینه توضیح داده شده در بالا، در تصویر آمده است. زمینه متشکل از دو صفحه مسی بالایی و پایینی متصل به هم است. صفحه مسی (۶۰۰) شامل فضای خالی مرکزی (۶۴۰) و مجرای (۶۱۰) است که به فضای خالی راه دارد. این صفحه مسی (۶۰۰) برای قرار‌گیری حلقه (۶۵۰) ماشین کاری شده است تا فضا‌یی بین صفحه مسی (۶۶۰) و صفحه (۶۰۰) ایجاد و آب‌بندی کند. سوراخ‌های تعبیه شده در صفحه (۶۶۰) به این هدف است که عمل مکش و خلاء ایجاد شود. این ساختار در صنعت به vacuum chuck نیز شناخته می‌شود که وظیفه آن کاهش فشار محفظه و ایجاد خلاء است. این ساختار با اتصال یک پمپ خلاء به مجرای (۶۱۰) کامل می‌شود. قبل از شروع فرآیند، لایه سازه‌ای (۷۰۰) روی صفحه (۶۶۰) قرار می‌گیرد و چسبندگی ایجاد می‌شود.
مجموعه لایه سازه‌ای و زمینه روی یک صفحه فولاد زنگ‌ نزن قرار می‌گیرد. این مجموعه پلتفرم به یک بالابر هیدرولیک متصل می‌شود تا با حرکت به سمت پایین، فرآیند تولید قطعه کامل شود.

مرجع:

Patent Application Publication; Additive Manufacturing Apparatus and Method; Simon Peter Scott; US 2011/0241947 A1

منبع:monofan.ir