بسته آموزشی کتیا مقدماتی

بسته  آموزشی کتیا مقدماتی

مباحث شامل شده در دوره کتیا CATIA مقدماتی شامل ماژولهای ذیل می باشد:

  • ماژول sketcher در CATIA:
  •  در محیط اسکچر کتیا قادر به طراحی دو بعدی با استفاده از ابزارهای ترسیمی و ایجاد قیدهای دو بعدی بر روی طرح میباشید.مسیر ورود به این محیط کتیا از طریق منوی Start بخش Mechanical Design و در نهایت Sketcher می‌باشد .(شکل 1)

  • ماژول Part Design  در CATIA:

     محیط پارت دیزاین کتیا مشابه یکسری از محیط های نرم افزار مدل سازی می باشد و قطعه در حالت سه بعدی طراحی می شود  .فرد طراح با توجه به امکانات موجود  و سریعترین روش  می تواند از یک قطعه طراحی شده، مدل3D  تهیه نماید تا در محیط های دیگر از آن نمای2D و3D مونتاژی استفاده شود .  قابلیت ویرایش و بازسازی آسان و سریع، قابلیت جابجائی دو طرفه با محیط های3D دیگر نرم افزار و قابلیت ذخیره سازی با فرمتهای مختلف را می توان دراین قسمت انجام داد.(شکل 2)

  • ماژول Assembly Design در CATIA:

    در محیط اسمبلی دیزاین در کتیا  میتوان  تمامی قطعات طراحی شده برای یک قطعه کلی در محیط Part Design را با توجه به دستورات آسان و کاربردی، مجموعه مونتاژ نمود. .اگر نیاز به اصلاح نقشه ای از یک قطعه بود میتوان  بدون آنکه از محیط catia خارج شد این کار را انجام داد. این امر برای سرعت عمل و دقت بالا در پروژه ها بسیار موثر می باشد. از دیگر مزیت ها می توان به آنالیز حجمی روی مجموعه اشاره کرد  مانند برخوردها، تماسها و لَقی های بین قطعات . دارای کتابخانه قطعات استاندارد نیز هست به طوری که  حتی طراح هم نیز میتواند برای خودش یک کتابخانه از قطعات تهیه نماید. تهیه خودکار لیست قطعات بهمراه مشخصات آنها از دیگر توانمندیهای این محیط است.(شکل 3)

  • ماژول   Drafting در CATIA:

    در محیط درفتینگ در کتیا در این حالت طراح می تواند با وارد کردن مدل 3d به این محیط نماها و استاندارهای مورد نیاز خود را استفاده کند و همچنین هر نوع برش و عملیات دیگر را می توان انجام داد. زمانی هم که تغییراتی در نقشه 3d انجام می دهیم به صورت اتومات این تغییرات به عمل می آید. در این روش عملاً رسم نقشه مفهوم ندارد و خود نرم افزار رسم می‌کند.(شکل 4)

  • ماژول Generative sheet metal Design در CATIA:

     در  محیط  شیت متال در کتیا می توان  یک طرح ورقکاری شده را مدلسازی انجام دادو در انتها هم میتواند گسترده ورق بکار رفته را محاسبه نماید. در این محیط انواع دستورات خم و استمپها موجود میباشد و حتی  میتوانیم  برای طرح خود سنبه و ماتریس طراحی کنیم و در این محیط بکار ببریم .

     

  • ماژول Generative shape Design در CATIA:

    یکی از مهمترین و پر کاربردترین محیط در  CATIA محیط Generative Shape Desin   می باشد.دلیل متمایز بودن این محیط نسبت به بقیه محیط ها در کتیا طراحی مدل های پیچیده صنعتی است که می توان با استفاده از نوار ابزارهای عمومی و تخصصی در این محیط هر گونه مدل و سطح را باضخامت کم طراحی نمود.(شکل 6)

 

 

برخی از تواناییهای طراحی که پس از پایان این دوره کسب می شود در طرحهای زیر نمایان می باشد:

شکل 1 – ماژول sketcher

شکل 2 – ماژول Part Design

شکل 3 –  Assembly Design


شکل 4 – ماژول  Drafting

شکل 5 – ماژول Generative sheet metal Design

شکل 6 – ماژول Generative shape Design

برای تهیه این بسته لطفا با ما تماس بگیرید