تولید قطعات فلزی به روش AM برای موتورهای توربوپراپ پیشرفته توسط شرکت Avio Aero


شرکت هواپیمایی Avio Aero که سیستم های پیشرانش برای هواپیماهای نظامی و غیر نظامی را طراحی، تولید و نگهداری می کند، اجزای ساخته شده به روش ساخت افزودنی را برای موتورهای الکتریکی
پیشرفتهTurboProp-ATP در کارخانه خود در برندیلیس ایتالیا تولید خواهد کرد.
تعدادی از دستگاه های AM در شرکت Avio Aero از سال ۲۰۱۸ نصب خواهد شد و انتظار می رود قطعات ساخته شده به روش AM مورد استفاده در این موتور بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تولید شوند.
بخش AM کارخانه Avio Aero، متخصص در تولید افزودنی به روش EBM است اما دومین تولید کننده AM این شرکت در بریندیلیس، متخصص تولید به روش ذوب مستقیم فلزات توسط لیزر (DMLM-Direct Metal Laser Melting ) خواهد بود.
موتور ATP که به عنوان بخشی از یک پروژه تمام اروپایی به رهبری مرکز توسعه صنایع موتور(Centre of Excellence for Engine Development) ایتالیا طراحی شده است، اولین موتور توربوپراپی است که شامل قطعات ساخته شده به روش ساخت افزودنی است.
۱۳ جزء موتور، شامل محفظه احتراق تا عناصر ساختاری مختلف، با روش ساخت افزودنی تولید خواهد شد، که در مجموع قطعات موتور را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.
با ساخت این موتور با روش ساخت افزودنی با دست یابی به نسبت ۱۶:۱ از نسبت فشار کلی (overall pressure ratio) مصرف سوخت ۱۵ درصد کاهش و میزان قدرت کروز ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. این موتور نسبت به موتور‏های عادی سرعت ساخت بالاتری دارد و موتور دیرتر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می‏کند.
دولت ایتالیا اظهار داشت که تولید افزودنی را یکی از مهمترین فن آوری های توانمند برای رسیدگی به اهدافشان پیگیری می کند. در(National Industry 4.0 Plan)، که در پایان سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد به تولید افزودنی توجه فراوان شده است.

?مرجع: https://goo.gl/u2YWTc
منبع:monofan.ir