شرکت Formalloy از سری L دستگاه‏ های AM رونمایی کرد

شرکت Formalloy آمریکا که در حوضه ساخت دستگاه‏های AM فعالیت می‏کند، دستگاه L222 را با تکنولوژی LMD با قابلیت نظارت علمی و مجهز به آخرین تکنولوژی لیزر‏های آبی ( Blue Laser technology) روانه بازار کرد.
دستگاه تکنولوژی لیزر آبی ساخته شده توسط شرکت Nuburu آمریکا توانایی تولید با سرعت و دقت بالاتر و توانایی پوشش دهی و ترمیم قطعات فلزی را دارد.
شرکت Formalloy اولین شرکتی است که از تکنولوژی لیزر‏های آبی در دستگاه‏‏های LMD خود استفاده کرده‏است.
در مقایسه با طول موج استاندارد صنعتی اشعه مادون قرمز، لیزر آبی ۳ الی ۲۰ برابر خاصیت جذب بیشتر و در نتیجه آن ۲ الی ۱۰ برابر سرعت کار را افزایش می‏دهد علاوه بر آن نقطه اثر لیزر آبی ۵ برابر کوچک تر از اشعه مادون قرمز است که این تفاوتها کیفیت محصول نهایی را بسیار بالا می‏برد.
با این دستگاه استفاده از آلیاژ‏های تیتانیوم، اینکونل، فولاد زنگ نزن و … که در صنایع نظامی و خودرو کاربرد فراوان دارد، امکان پذیر است.
مدیر‏عامل این شرکت می‏گوید” با استفاده از تکنولوژی لیزر آبی، دستگاه های Formalloy اکنون می توانند قطعات از جنس آلیاژهای مس را با کیفیت و کارایی بالاتری نسبت به آنچه که در گذشته امکان پذیر بود، بسازند.”
ناسا از تکنولوژی LMDشرکت Formalloy برای توسعه و مطالعات امکان سنجی برای بررسی مقیاس پذیری تولید افزودنی برای اجزای با ارزش بالا استفاده کرده است. همچنین پل گرادل، مهندس ارشد ناسا، گفت: “تکنولوژی LMD به عنوان یک جایگزین برای تکنولوژی پوشش پودر برای اجزای کلیدی مانند نازلهای موشک مورد بررسی قرار گرفته است.”

?لینک خبر:goo.gl/oCUv2A

منبع:monofan.ir