چاپ سه بعدی ساختار داخلی خودرو


شرکت‏‏های Altair, APWORKS, csi entwicklungstechnik, EOS GmbH, GERG و Heraeus در ساخت بخش جلویی اتوموبیل VW Caddy با فرایند چاپ سه بعدی، با یکدیگر هم کاری کردند.
طبق ادعای این شرکت ها، هدف از این پروژه به نمایش گذاشتن آینده فرایند چاپ سه بعدی توسط ۳i-PRINT به اتفاق تعدادی ازشرکت های بزرگ در این زمینه است. همچنین گفته اند که این ساختار بسیار سبک و پایدار است و چندین قابلیت را در عین حال در کنار یکدیگر دارا می‌باشد.
با توجه به روند صعودی مصرف برق در بخش خودرو، کنترل حرارت سیستم و دما و همچنین کاهش فضای طراحی و وزن کلی، هنگام طراحی بخش جلویی، از اهمیت بالایی برخوردار است.
قسمت جلویی ساخته شده به وسیله پرینتر سه بعدی به منظور هدایت جریان هوا و خنک شدن باتری ها و ترمز به یک سیستم خنک کننده مجهز شده است. نتیجه کار این گروه “نخستین سازه فولادی ساخته شده با تولید افزایشی با استفاده از آخرین استانداردهای فنی است”. قاب چاپ شده ۳ کیلوگرم وزن دارد و از یک آلیاژ ویژه به نام Scalmalloy، توسط APWORKS تولید شده است.
برای طراحی بخش جلوی خودرو فعالیت های بسیاری از جمله اسکن سه بعدی یک VW Caddy واقعی برای بدست آوردن مشخصات مناسب برای طراحی جدید باید صورت گیرد که به همین منظور شرکتهای بزرگ دیگری برای پیشرفت روند فعالیت با این شرکت همکاری کردند .
علاوه بر عملکرد‏های مرتبط با مدیریت حرارتی، ایمنی و محل ذخیره سازی مایعات در طراحی این قطعه لحاظ شده است.

?لینک خبر:goo.gl/3dKjcx
منبع:monofan.ir